Hardfloor: ”So what!?” (2000)

Det tog mig jävligt länge innan jag kunde uppskatta nån form av electronica/dansmusik/techno etc. Och jag känner mig fortfarande inte 100% bekväm att bedöma det.

Men alright, detta är Hardfloors ”So what?!” från runt millennieskiftet.

Mitt problem med mycket av genren är att det är bruksmusik på nåt sätt, och för mig som icke-raveare är det något jag inte har något bruk för. Det måste, för mig, fungera på något annat plan.

Så gör Hardfloor det? Kan jag, från denna icke-kontextualiserande musik, hitta något att kontextualisera?

Ja.

Det ör skevt och smutsigt. Det luktar nedsläckta kvarter och imma på bilrutor. Det är en marsch ner genom Köpenhamn-Berlin-Frankfurt-Prag och det är alltid mörkt ute. Det är stadsplanerinsplaner i städer du aldrig kommer se igen.

Det är skitbra.

Kommentera

