Boo Radleys: ”Wake up!” (1995)

Ibland träffas man hårt av grejer man glömt bort helt som plötsligt bara kommer tillbaka i hjärnan. Låt nr ett på ”Wake up!” (singeln ”Wake up Boo!”) måste ha rullat flitigt på radion 1995 eftersom den från första takt gav mig flashbacks till mitten av 90-talet.
 Det fick mig att minnas hur jag såg på framtiden på den tiden, som tonåring. Jag trodde då att saker och ting generellt utvecklades i spikraka banor utifrån den riktning de en gång tagit. Jag såg framför mig hur all musik i framtiden skulle bestå av sådan här saft-och-bulle-britpop, eftersom den då dominerade i media.
 Nu, när jag vet att saker och ting tenderar att vara cykliska kan jag trösta mitt femtonåriga jag med att han inte behöver vara orolig, han kommer att få rock tills han spyr.

Kommentera

